TERENSKA NASTAVA ISTRA – PULA OD 18. DO 20.9.2025.
U sklopu Erasmus+ projekta GREENCO ua 47 učenika naše škole održana je terenska nastava u Istri na kojoj su sudjelovali učenici trećih i četvrtih razreda, polaznici fakultativnog predmeta Zelena gradnja (ukupno 35 učenika) te dodatnih 12 učenika drugih razreda. Učenici su u pratnji nastavnica i nastavnika Škole (Nevenke Brajdić Hlobik, Ive Illeš, Maje Lovrić i Hrvoja Mostečaka) kroz tri dana sudjelovali u posjetima, razgledavanjima, predavanjima i radionicama kao što je opisano u nastavku.
- PREDAVANJE I RAZGLEDAVANJE „KAŽUN PARKA“ KOD VODNJANA (18.9.2025. od 12:15 do 13:00 sati)
Nakon predavanja nastavnice Maje Lovrić, dipl. ing. arh. o povijesti i značenju kažuna na istarskom području, u stvarnom okruženju učenici su obišli različite vrste kažuna i primjera suhozidnih konstrukcija gdje su mogli uspoređivati tipove i veličine kažuna te na zornim prikazima vidjeti način slaganja kamenja kroz četiri faze njihove izgradnje.
- OBILAZAK PULE UZ STRUČNO VODSTVO (18.9.2025. od 17:30 do 19:00 sati)
Učenici i nastavnici su uz stručno vodstvo tijekom posjeta Puli razgledali Arenu, jedan od najbolje očuvanih rimskih amfiteatara, gdje su saznali više o njegovoj povijesti i namjeni. U Zerostrasseu su istražili podzemne tunele koji su služili kao skloništa u ratnim vremenima. Na kraju su obišli pulski Kaštel, s kojeg su uživali u pogledu na grad te upoznali njegovu obrambenu i povijesnu važnost.
- PREDAVANJE I OBILAZAK TVORNICE „CALUCEM“ U PULI (19.9.2025. od 9:00 do 11:00 sati)
Učenici su posjetili tvornicu Calucem u Puli, gdje su se upoznali s osnovnim mjerama zaštite na radu. Tijekom obilaska podijeljeni u dvije skupine, vidjeli su proces proizvodnje cementa te se upoznali s različitim proizvodima koje tvornica razvija i plasira na tržište.
- RADIONICA GREENCO PROJEKTA I UČENJA POUČAVANJEM (19.9.2025. od 16:00 20:00 sati)
Nakon slobodnog vremena u kojem su učenici mogli uživati u kupanju na šljunčanoj plaži ispred hostela u uvali Valsaline, uslijedila je GREENCO radionica. Učenici i nastavnici su sudjelovali na radionici „Učenje poučavanjem kao metoda za razvoj stručnih i jezičnih kompetencija u strukovnom srednjoškolskom obrazovanju na temama održive gradnje i zelenih tranzicija“. Radionica je imala cilj jačanja kompetencija nastavnika i učenika, razmjene dobrih praksi i poticanja inovativnih metoda poučavanja, s neposrednim utjecajem na obrazovne ishode učenika. Učenici su podijeljeni u timove po članova samostalno obrađivali zadane teme nakon čega je uslijedilo prezentiranje u strogo ograničenom vremenu od 10 minuta po timu.
- RADIONICA „PRIMJENA AI U IZRADI ZAVRŠNIH RADOVA“ ZA UČENIKE 4. RAZREDA (20.9.2025. od 9:00 do 12:00 sati)
Učenici četvrtih razreda koji će uskoro biti u prilici izraditi svoje završne radove, sudjelovali su na radionici „AI u izradi završnog rada u Graditeljskoj tehničkoj školi“. Učenici su pritom učili kako pravilno citirati izvore, izrađivati sadržaj s podnaslovima, oblikovati dijelove završnog rada (sažetak, uvod, glavni dio, zaključak, zahvala, literatura) te dodavati opise slika i tablica. Radili su na konkretnim temama koje su u okviru zadanog vremena istražili koristeći AI sukladno dobivenim uputama.
- RADIONICA SNALAŽENJA U PROSTORU „ISTRAŽIVANJE ZNAMENITOSTI GRADA PULE“ ZA UČENIKE 2. I 3. RAZREDA (20.9.2025. od 9:00 do 12:00 sati)
Učenici su sudjelovali na radionici snalaženja u prostoru „Istraživanje znamenitosti grada Pule“, tijekom koje su kroz praktične zadatke učili kako se orijentirati u urbanom prostoru i kretati prema zadanim lokacijama. Obilaskom kulturno-povijesnih znamenitosti razvijali su sposobnost timskog rada, opažanja i povezivanja novih znanja s lokalnom baštinom.
- POSJET NACIONALNOM PARKU BRIJUNI
Učenici i nastavnici su posjetili Nacionalni park Brijuni, gdje su upoznali bogatu prirodnu i kulturno-povijesnu baštinu otoka. Saznali su da je krajem 19. stoljeća austrijski industrijalac Paul Kupelwieser kupio otok i razvio ga u reprezentativno ljetovalište, a zahvaljujući doktoru Robertu Kochu, koji je iskorijenio malariju, Brijuni su postali pogodni za život i turizam. Učenici su razgledali arheološka nalazišta te upoznali raznolik biljni i životinjski svijet, uključujući egzotične životinje u safari-parku.
Terenska nastava Baranja u sklopu GREENCO projekta
Na terenskoj nastavi u Baranji sudjelovalo je 24 učenika i 4 nastavnika: Ivana Gagro (ravnateljica), Hrvoje Mostečak, Ingeborg Hanich Šaić, Nevenka Brajdić Hlobik, 10 studenata/studentica Građevinskog fakulteta u Zagrebu, 7 profesorica/profesora Građevinskog fakulteta u Zagrebu te dvije predstavnice udruge Odraz.
Posjet Građevinskom i arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Osijeku; razgledavanje pod vodstvom prodekanice arhitektice Željke Jurković.
Obilazak Osijeka (Tvrđa) pod vodstvom nastavnice Građevinske škole u Osijeku Gordane Mioš.
Radionica; ODRAZ – osobnosti, jačanje poduzetnički i inovacijskih vještina kod učenik i studenta; rad u timu: Kreiranje zelenog grada budućnosti, prezentacije.
GlinArt radionice – 1. krug; Laboratorijsko ispitivanje materijala.
GlinArt radionice – 2. krug; Izrada čerpića.
GlinArt radionice – 3. krug; Izrada vitlova.
Allplan – Projekt kuće u samo 2 sata
Naš učenik Marko Marjanović napravio je Allplan projekt kuće u SAMO dva sata! Pogledajte:
Stručni skup Zajednice graditeljskih škola
Nastavnici naše škole Ivana Gagro i Hrvoje Mostečak sudjelovali su na stručnom skupu Zajednice graditeljskih škola održane u Vinkovcima 24.-26.10.
Održali su predavanje na temu : Zelena gradnja, diseminacija projekta GREENCO i predstavljanje fakultativnog predmeta.
GREENCO – Education for GREEN transformation of COnstruction sector
Naša Škola postala je dio novog Erasmus+ projekta „Education for GREEN transformation of COnstruction sector“ – GREENCO. Projekt financira Europska unija kroz program Erasmus – Alliances for Education and Enterprises te će trajati od 1.9.2023. do 31.8.2026. godine.
Uz našu školu na projketu sudjeluju i Danmarks tekniske universitet (DTU), CELF – Center for erhvervsrettede uddannelser lolland-falster (CELF), Holcim innovation center sas (HIC), SPEGRA za građenje, projektiranje i nadzor nad gradnjom, d.o.o. (SPEGRA), Institut za ispitivanje materijala AD (IMS), ODRAZ – Sustainable Community Development (ODRAZ), Urbanex doo za građevinarstvo (URBANEX), Arup international projects limited (AIPL).
Glavni cilj projekta je implementirati sveobuhvatan skup međusektorskih aktivnosti i suočiti se s neusklađenostima između trenutačnih kurikuluma obrazovanja i tržišne potražnje u vezi s digitalnim i zelenim vještinama u građevinskom sektoru kako bi se ubrzala njegova zelena transformacija. Kroz prilagođene aktivnosti, svaka ciljana skupina zanimanja/obrazovnih razina bit će obučena za svoju aktivnu ulogu kao sukreatori u zelenoj transformaciji građevinskog sektora.
Prvi sastanak projekta održan je u Puli i tom prilikom posjetili su tvrtku Infobip u Vodnjanu.
Popularno-znanstvena predavanja u organizaciji Sveučilišta u Zagrebu Geotehničkog fakulteta
U našoj školi su održana četiri popularno-znanstvena predavanja u organizaciji Sveučilišta u Zagrebu Geotehničkog fakulteta koja su vezana za različite okolišne teme. Cilj predavanja je širenje svijesti i znanja o okolišu te se ukazivanje na multidisciplinarnost ovoga područja.
Zelena tranzicija i dekarbonizacija – predavačica doc.dr.sc. Vlasta Zanki
Zadnjih godina možemo svjedočiti sve češćim klimatskim poremećajima koje uzrokuju ekstremne vremenske nepogode od poplava, jakih vjetrova, tuče, suše, požara kako u svijetu, Europi tako i u Hrvatskoj. Zadnjih desetak godina intenzivno se postavljaju brojna pitanja o tome koliko smo otporni na sve učestalije klimatske promjene i ekstreme, što možemo učiniti kako bi se zaštitili i smanjili naš utjecaj te koliko se moramo mijenjati i prilagođavati. Cilj predavanja je dati neke od odgovora na ova pitanja kroz pregled našeg svakodnevnog utjecaja na emisije stakleničkih plinova te objasniti pojmove dekarbonizacije i zelene tranzicije, prvenstveno kroz primjenu mjera energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije, u koju je Republika Hrvatska krenula potpisivanjem Europskog Zelenog plana 2019. godine.
Utjecaj klimatskih promjena na pojavu klizišta – predavač doc.dr.sc. Filip Dodigović
Klimatske promjene su globalni fenomen koji ima sve veći utjecaj na prirodne procese na Zemlji. Jedan od značajnih utjecaja klimatskih promjena na čovječanstvo je povećana učestalost pojave klizišta. U predavanju su objašnjeni osnovni mehanizmi pojave klizišta i kako klimatske promjene mogu doprinijeti njihovu nastanku. Na primjer, povećanje temperatura i povećanje količine oborina mogu destabilizirati tlo, čime se povećava rizik od klizišta. Osim navedenog, porast razine mora i intenziviranje oluja doprinose eroziji obalnih padina što također povećava rizik nastanka od klizišta. Prikazani su primjeri gdje su klimatske promjene već dovele do klizišta, te pregled mogućih mjera koje je moguće poduzeti s ciljem sprečavanja njihova nastanka.
Potresi i okoliš – predavač doc.dr.sc. Davor Stanko
Što su potresi i kako nastaju? Što su seizmički valovi i kako ih bilježimo? Koja je razlika između intenziteta i magnitude? Gdje i koliko često se potresi u Hrvatskoj događaju? Koje su posljedica potresa na okoliš? Mogu li se potresi predvidjeti? Što učiniti u slučaju potresa?
Ima li znanosti u otpadu? – predavačica prof.dr.sc. Aleksandra Anić Vučinić
U današnjem svijetu, gospodarenje otpadom postalo je imperativ. Sustavi gospodarenja otpadom evoluiraju kako bi se otpad pretvorio u resurse koji služe za proizvodnju novih dobara, čime se smanjuje opterećenje na okoliš. Koncept kružnog gospodarstva pomaže nam razumjeti kako otpad može postati dragocjena sirovina.
Kroz različite inicijative, tehnologije i zakonodavne mjere, svijet se sve više okreće prema kružnom gospodarstvu kako bi se smanjili negativni utjecaji otpada i stvorila održiva budućnost. Kroz nekoliko konkretnih primjera učenici su upoznati sa sustavima gospodarenja odabranih vrsta otpada i održivim rješenjima za njihovo gospodarenje i iskorištavanje (biootpad, električni i elektronički otpad, plastični otpad, mikroplastika).